După cum bine ați aflat de pe pagina de Facebook a Asociației Studenților Jurnaliști din Iași, ieri, a avut loc lansarea de carte a volumului omagial Stelian Dumistrăcel ’80 „Împotriva derivei”. A fost cea mai frumoasă lansare de carte la care am participat până acum și cine îl cunoaște pe domnul profesor știe despre ce vorbesc. Atmosfera a fost una familială, cu amintiri de tot felul, cu râsete și, la final, cu lacrimi de fericire.

04_Ionuț Teoderașcu

Când mă gândesc la domnul profesor, trei imagini încep să prindă contur. Mi-l imaginez în timp ce ne spunea la curs, cu îndârjire, „Eu nu mă tem de cuvinte!”, o propoziție pe care cu toții am dori să ajungem s-o rostim.

09_Ionuț Teoderașcu
Alături de dl profesor au fost Violeta Cincu, jurnalist, și prof. univ. dr. Dan S. Stoica

Îmi amintesc de ultima vizită pe care am i-am făcut-o dumnealui la Institut. M-am dus, în grabă, pentru a primi o semnătură pe un tabel și mi-a spus: „Domnule Teoderașcu, bine că ați venit. Luați loc și haideți să analizăm câteva sloganuri politice”. Mi-a făcut mare plăcere să fac asta, mi-a plăcut și întâlnirea a durat mai mult de o oră. A fost primul articol pe care l-am scris împreună, o amintire veșnică.

18_Ionuț Teoderașcu

Ultima imagine corespunde cu ultimul curs. N-am să uit părerea de rău din glasul profesorului din cauza faptului că urma să ne despărțim. Ce m-a bucurat la evenimentul de ieri a fost că ne-am dovedit nouă și domnului profesor că, dincolo de cursuri, dăinuie o relație profesor-student și mai frumoasă.

20_Ionuț Teoderașcu
Domnul profesor a primit de la Violeta Cincu un cactus – „unul de pluș exact ca domnul profesor”.

La mulți ani, domnule profesor!

Sper să știm să vă păstrăm lângă noi cât mai mult timp!

21_Ionuț Teoderașcu

Lasă un răspuns

