„Mamă, vreu cârnaț”, țipă un copil din mijlocul pieței din Sibiu. Cu toate că este frig, oamenii aleargă de la căsuțele cu vin fiert și cu JagerTee (ceai negru cu rom) la cele cu șosete atent împletite. Unii dintre ei umbla ca somnambulii prin piață și transmit live, pe Facebook, tot ce mișcă la Târgul de Crăciun de la Sibiu. Mai vezi câțiva lângă bradul de peste cinci metri care își fac un selfie numai bun de pus în album sau, mai bine, pe-o rețea de socializare. Numai copilul de vreo șase-șapte ani țipă, cu un accent moldovenesc, că vrea cârnați, dar pare ca nimeni nu-l bagă în seama.

În spatele meu, urmele îmi sunt acoperite cu repeziciune de fulgii de nea. Dau o raită pe la toate căsuțele, cumpăr ce-mi place, pentru mine sau pentru un prieten drag și apoi intru într-o ceainărie de prin apropiere. Nu m-aşez la masă, ci merg la rafturi, acolo unde se lasă adormite zeci de vase pentru ceai, toate încununate de borcane pline cu ceai negru, verde și alb. „Să va ajut cu ceva? Sau ați venit doar să furați ceva de la noi?”, îmi spune un băiat la vreo 20 de ani. Mă gândesc ca o fi un chelner, așa că arunc o privire spre mese, dar nu găsesc niciun loc, așa că îi mulțumesc de interes și ies afară. Nu știu dacă să zâmbesc sau să rămân uimit, mă uit de afară la vitrinele pline și o iau spre centru.

Fulgii-s la locul lor, în coborâre, fur unul și-l bag în buzunar. Nu mă uit la el, fiindcă nu vreau să văd cum moare. Oare copilul o mai fi acolo?

Lasă un răspuns

