Stropii de ploaie lovesc cu putere asfaltul, iar printre sutele de stropi, se arată o frunză ruginie care plutește lent și apoi se izbește de pământ. O fi obosit. Obosit mă simt și eu, aș avea nevoie să stau jos, să-mi găsesc gândurile într-o ceașcă de ceai sau de cafea sau într-o carte. Și pe principiul ai grijă ce-ți dorești, ridic capul și observ în fața mea un loc colorat, un loc cald. E o cafenea. Înainte de a intra, trec pe la librăria de lângă, Junimea, îmi iau o carte și apoi intru în cafeneaua FIKA. De la intrare îmi zâmbește un tânăr, îi răspund cu o scurtă mișcare a buzelor și mă așez la o masă. Imediat, apare în jurul meu o fată pe care o cheamă Roxana și îi cer un ceai, dar ea îmi recomandă o cafea proaspătă, venită din inima Africii (Kenya și Etiopia). Mă gândesc la gustul amar și o refuz. Roxana mai încearcă o dată, de data aceasta cu argumente mult mai dulci „O cafea bună nu este niciodată amară și nici nu are nevoie de zahăr. În plus, vă recomandăm dulciurile suedeze moi, cremoase și sănătoase.” Cedez. Accept un cappucino.

Deschid cartea, de data aceasta citesc „Alchimistul” de Paulo Coelho, iar câteva rânduri îmi atrag atenția – sunt despre visuri, motivație și interior.

Toți oamenii, la adolescență, știu care este Legenda lor Personală. În acest moment al vieții totul este limpede, totul este posibil și oamenii nu se tem să viseze și să dorească tot ce le-ar plăcea să facă în viață.

Ploaia s-a oprit. Ușor-ușor se lasă întunericul. Mă cufund în rândurile din carte și, deodată, o mână se așază pe umărul meu. Este un amic din Kooperativa 2.0. În spatele lui zăresc și alți colegi. Super! Seara aceasta va fi lungă, va fi despre cafea, ceai, blogging și zâmbete. O seară de pus în cutia cu amintiri.

P.S.: Când ai nevoie de o pauză, treci și tu pe la FIKA, e un loc perfect și, în plus, cuvântul „fika” care provine din suedeză chiar înseamnă „pauză de cafea”. Cartea ți-o aduci de acasă sau o iei din Piața Unirii, de la librăria Junimea, fix de lângă cafenea.

ppp-1

Foto: paulpadurariu.ro

Alături de mine au fost:  Andreea Ignat, Victor Cojocaru, Simona Patras, Constantin Ciobanu, Florina Gabriela Pascariu, Marian Matei, Anda Elena Pintilie, Ioana Stoian, Constantin Ciortan, Alexandra Bohan, Adelina Bohan, Alexandra Ignat, Diana Elena Lupu, Mariana Dorosenco, Alexandru Taradaciuc, Gabriela Elena Mereuță, Durbaca Ionut Lucian, Paul Padurariu, Andreea Cretu, Bogdan Mihai Alupoaie.

2 gânduri despre “FIKA: povești, cafea și zâmbete

Lasă un răspuns

