Povestea nu începe astăzi dimineață, ci undeva prin trecutul satului meu, Crăiești. Azi, de abia făcusem ochi, îmi turnam lapte în castronul plin cu cereale și sora mea îmi și spune: „A murit Stulea, cică i-a dat unu’ cu ceva în cap”. A urmat o pauză, eu am continuat să torn laptele și peste câteva secunde mi-am dat seama că vorbim de cineva de la noi din sat și despre moarte.

Nicoleta, prietena mea, exclamă: „Frate, la voi acolo parcă e Evul Mediu!” Tac și îmi imaginez momentul în care o să ajungem acasă și parcă mă văd: o să deschid brațele și o să spun pe un ton sadic: „Bine ai venit în Evul Mediu!”


Acum să vă spun, pe scurt, cum se presupune că a murit acest Stulea. El era un băiat la vreo 30 de ani, a avut cândva o familie, dar nevasta lui a plecat în altă țară, iar cei doi copii ai lui au fost luați, de când erau mici, de stat. El, se presupune, că voia să se răzbune pe un băiat din sat și să-l bată, dar planul lui a fost dezvăluit și cel bătut și chiar omorât a fost el. Nu era cunoscut ca un băiat cuminte, a fost la pușcărie de câteva ori, se presupune că a violat un băiat, a fost acuzat, de multe ori, de furt, iar lista de infracțiuni continuă. Poveste tristă! Asta mă face să scriu acest articol. Parcă la noi, prea se întâmplă de astea. Exact acum un an, un alt bărbat, să-i spunem Dumitru, a murit în timp ce încerca să rezolve o problemă la o remorcă. A căzut utilajul peste trupul lui și a murit. Avea o nevastă și doi copii, tot un băiat și o fată ca Stulea. Multă lume s-a adunat atunci, multă tristețe în ochii celor prezenți la înmormântare.
Mai derulez amintirile dintr-astea negre și-mi mai aduc aminte de o moarte tragică. În acest scenariu intră trei persone, Ionela, soția lui Ticu, Ticu și prietenul lor de familie Barbu. Ei mereu umblau împreună – de la munca pe câmp până la dezlănțuirile din baruri. Într-o seară s-au adunat toți trei în casa celor doi soți. Au mâncat, au băut și s-au luat la bătaie. De aici, povestea nu mai este clară. Cert este că Barbu a fost găsit mort într-o râpă din apropierea casei celor doi soți, a fost lovit cu o secure sau ceva asemănător. A venit poliția în sat, s-au făcut anchete și, la final, a ieșit că Ticu l-a omorât pe Barbu, fiindcă Barbu îi făcea avansuri Ionelei. Lumea din sat spune altceva: Ionela, o femeie cu o reputație nu tocmai bună, l-a omorât pe Barbu și, din cauza ei, Ticu a făcut pușcărie.

Despre unele scenarii s-a scris și în presă, despre altele nu. Când ajung acasă, o să încerc să caut mai multe. Parcă toate au continuitate și sunt legate. Povești asemănătoare, cu personaje diferite. Mă gândesc că și voi știți sate cu astfel de tragedii, cu vrăjitoare, cu vrăji și cu sau din Evul Mediu, nu? Cine știe, poate vin să ne inspire.
Semnează,
crăieștean Ionuț Teoderașcu
P.S.: Numele personajelor nu sunt reale. Am prezentat aspecte reale, nu judec, fie că au fost buni, fie că au fost răi, numai Dumnezeu știe. De la mine au un: „Dumnezeu să-i ierte!”
*Articolul a fost publicat și aici.
Lasă un răspuns

